INSPIRATIESTOF.NL
Image default
  • Home
  • Ondernemen
  • Hoe deze ondernemers hun medische startup uitbouwden en verkochten voor $1,9 miljard
Ondernemen

Hoe deze ondernemers hun medische startup uitbouwden en verkochten voor $1,9 miljard

Om een schoolopdracht met zo min Zach Weinberg (links) en Nat Turner van Flatiron Health. Foto: Saskia Uppenkamp/Flatiron Healthmogelijk inspanning te vervullen, schreven de latere ondernemers Nat Turner en Zack Weinberg zich beiden in voor een filmavond (Turner: “Je hoefde alleen maar een film te kijken een recensie te schrijven, plus je kreeg gratis eten.”)

De twee bleken het goed met elkaar te kunnen vinden en spraken daarna vaker over hun voorliefde voor ondernemen en zakelijke succesverhalen. “We begonnen te brainstormen”, vertelt Turner in een aflevering van de Business Insider-podcast Success! How I Did It. “Hij is één van de beste productontwikkelaars en startupmensen die ik ken.”

Dat was in 2004 en het begin van hun samenwerking. Ze werkten samen naar een verkoop aan Google in 2010 ter waarde van 80 miljoen dollar (65 miljard euro). Een nog grotere klapper maakten ze vorige maand, toen ze hun bedrijf Flatiron Health verkochten aan de Zwitserse farmaceut Roche. De prijs: een lieve som van 1,9 miljard dollar (1,5 miljard euro).

Flatiron ontwikkelt software voor kankercentra. De programma’s stellen doktoren in staat om patiënten beter te volgen en eventuele onderzoekers beter op de hoogte te houden. Turner blijft CEO na de overname en het duo werkt verder aan de groei van het bedrijf.

Weinberg meldde onlangs op Twitter dat zijn werk eigenlijk vooral bestaat uit het beantwoorden van drie vragen:

  1. Wat is het doel?
  2. Is dit belangrijk en de tijd waard?
  3. Betaalt iemand je hiervoor?

Ze hoefden dan ook niet lang na te denken toen ze bij Google in een klein kantoortje terechtkwamen. Dat was na de verkoop van Invite, een advertentiebedrijf, aan de zoekgigant. “We wisten na een dag dat we een nieuw bedrijf gingen beginnen, samen.”

Dat werd Flatiron Health. Het idee ontsproot aan het verhaal van Turners jongere neef die kanker overleefde maar veel mogelijkheden tot verbetering zag voor onderlinge communicatie van zorgverleners. Turner: “We wilden allebei niet dat optimalizeren van online advertenties onze enige bijdrage aan de wereld zou zijn…”

Beluister hier het gesprek met Nat Turner:

 

Related posts

Unieke vergaderlocaties!

admin

Ben jij een professional op het gebied van Lifestyle/Persoonlijke ontwikkeling/Zakelijke groei, lees dit bericht!

admin

admin

Leave a Comment